Tuesday, January 19, 2016

Alamprogrammid

Selliseid tegevusi, mida tuleb käivitada korduvalt, saab kirjeldada alamprogrammides.

Põhiskripti lisame sellisel juhul viite alamprogrammile. Alamprogramme saab ka liita uude alamprogrammi (see on mõistlik siis, kui soovime neid üksikuid komponente hiljem ka eraldi kasutada).

Scratchis tähendab alamprogrammi loomine seda, et me loome ise uue tegevusploki.

Alamprogrammi loomiseks tuleb klõpsata valikul "Lisaplokid" ning sealt alt "Loo plokk":


Ülesanne 1 
Teeme alamprogrammi, mis joonistaks etteantud suurusega maja.

Teeme kõigepealt alamprogrammi ruut (skript võiks näha välja umbes selline - see joonistab ruudu küljepikkusega 30 ühikut).
Kui tahame, et ruudu küljepikkuse saaks võtta põhiprogrammist (näiteks küsida kasutajalt), siis tuleb alamprogrammile lisada arvparameeter. Selleks klõpsa alamprogrammi päises (lilla klots) hiire paremat klahvi ning vali "redigeeri".

Klõpsa lahti Valikud järel olev nool ning vali "Lisa arvparameeter". Nüüd ilmub ruudu nime sõna "number1". Nüüd on võimalik näiteks seda numbrit alamprogrammis arvu asemel kasutada.


Lisainfo:
http://www.progetiiger.ee/content/12-alamprogramm 

Ülesanne 2
Kasutades alamprogrammi "maja" joonista "linn", mis sisaldab kasutaja poolt etteantud arvu maju.