Tuesday, January 5, 2016

Joonistamine - pliiatsi tööriista kasutamine

Täna vaatame, kuidas saab kasutada joonistamise tööriista (pliiatsit).
Loo Scratchis uus projekt, võid muuta ka spraiti (tegelast, kes hakkab joonistama) ja valida kassi asemele näiteks pliiatsi.

Kirjuta oma spraidile järgmine skript:
Hoia tühikuklahvi all ja liiguta hiirt.

Lisa oma töösse veel selline skript. Mida see skript teeb?

Täienda esimest skripti järgmiste plokkidega ja vaata, mis muutub!
Tuleta meelde haikala mängu ja muuda skripti nii, et kui sprait jõuab hiirekursori juurde, siis jääks ta seisma (mitte ei hakkaks ühe koha peal värisema).

Joonista lavale ruuduke (uus sprait) ja kirjuta skript, mis teeks seda, et ruudule klõpsates joonistaks joonistav sprait (kass või nool) lavale ruudu.

Vihje - ruudu skript
Vihje - noole (kassi) skript
Testi, kuidas ruudujoonistamine töötab!
Kuidas teha nii, et ruudud joonistatakse laval erinevatesse kohtadesse?

Vihje: 

Lisa ruudu skripti algusesse allolevad read ja uuri, mida need sinu programmis muudavad!

Kui kõik see on tehtud, siis proovi täiustada oma projekti nii, et 
1) iga kord joonistatakse erineva suurusega ruut
2) programm küsib kasutaja käest, kui suure ruudu ta soovib joonistada ja joonistab siis nii suure ruudu.

Lisaülesanne!
Proovi teha samasugune skript ka kolmnurga joonistamiseks!